Garantie

Op alle sieraden en horloges die u bij Zinzi.be koopt zit garantie. Voor Zinzi artikelen gelden een aantal regels met betrekking tot deze garantie. De garantie gaat in op de datum dat het sieraad is aangeschaft, welke staat aangegeven in het garantiebewijs dat bij uw bestelling geleverd wordt.

Om aanspraak te maken op de Zinzi garantie, wanneer het sieraad is aangekocht op Zinzi.nl, kunt u het sieraad met de pakbon en het verstrekte garantiebewijs terug naar Zinzi sturen. Wanneer een klacht of defect binnen de garantie valt, zal het door Zinzi in orde gemaakt worden. Wanneer u twijfelt of het defect onder de garantievoorwaarden valt, dan kunt u contact opnemen met de Zinzi klantenservice via klantenservice@zinzi.nl.

GARANTIE SIERADEN
Op uw Zinzi sieraden ontvangt u garantie. Hierop zijn de volgende regels van toepassing:

  • Op zilveren sieraden zit 6 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft.
  • Op zilveren sieraden met een gouden vergulding zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. De vergulde laag is een dunne laag van een micron 14 karaats goud, deze zal daarom met de tijd en door gebruik slijten. Onder deze laag zit echt zilver, u behoudt dus altijd uw zilveren Zinzi sieraad. Deze garantie dekt daarom alleen materiaal- en productiefouten.   

Buiten de garantie valt:
- Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is).
- Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik of verkeerde behandeling.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Bewerking door een andere partij dan Zinzi (bijvoorbeeld voor het op maat maken van een ring).

Om lang te kunnen genieten van uw Zinzi sieraad, is het belangrijk zorgvuldig met uw sieraad om te gaan. Zinzi sieraden worden zorgvuldig gemaakt van mooie materialen, maar het blijft een sieraad. Wees er dus altijd voorzichtig mee.  

Belangrijke tips voor het juiste onderhoud van en gebruiksregels voor uw Zinzi sieraden:

  • Bescherm uw sieraad tegen krassen en butsen.
  • Vermijd het contact tussen uw sieraad en harde oppervlakken. Doe het niet aan boven een harde vloer.
  • Doe het sieraad af voordat u gaat sporten, huishoudelijk of ander ruw werk gaat doen en wanneer u gaat slapen of douchen.
  • Vermijd het contact tussen het sieraad en chemische middelen zoals parfum, schoonmaakmiddelen en middelen gevonden in zwembaden.
  • Vermijd het contact tussen uw parels en cosmetica. Hun mooie glans en kleur kunnen worden beschadigd door contact met make-up, haarlak en parfum.
  • Maak uw sieraden niet schoon met chemische middelen en poets ze niet met een harde doek.
  • Gebruik alleen lauw warm water, zonder chemische toevoegingen.
  • Het kan zijn dat parels en zilver verkleuren door normaal gebruik.
  • Zinzi is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het dragen van de sieraden of door verkeerd of oneigenlijk gebruik.

Waarschuwing
Een Zinzi sieraad is niet geschikt voor kinderen jonger dan 36 maanden vanwege de kleine onderdelen die verstikkingsgevaar opleveren. Een Zinzi sieraad is geen speelgoed, houd het dus uit de buurt van baby's en kinderen!

GARANTIE HORLOGES
Op uw Zinzi horloge ontvangt u garantie. Zinzi geeft 24 maanden garantie op het uurwerk vanaf de datum waarop u het horloge heeft aangeschaft. Binnen deze garantietermijn zijn eventuele reparaties van het horloge kosteloos. Mocht het horloge niet meer gemaakt kunnen worden, dan krijgt u een nieuw exemplaar. De reparatiekosten zijn voor eigen rekening wanneer de schade is ontstaan door eigen toedoen. Wanneer u twijfelt of de schade binnen de garantievoorwaarden valt, dan kunt u contact opnemen met de Zinzi klantenservice via klantenservice@zinzi.nl.  

Buiten de garantie valt:

  • De batterij
  • Glasschade
  • Het horlogebandje
  • De kroon/schroef
  • De horlogekast
  • De index (cijfers/wijzers)

Om lang te kunnen genieten van uw Zinzi horloge, is het belangrijk er zorgvuldig mee om te gaan. Zinzi horloges worden gemaakt van mooie materialen, maar wees er voorzichtig mee.  

Belangrijke tips voor het juiste onderhoud van en gebruiksregels voor uw Zinzi sieraden:

  • Bescherm uw sieraad tegen krassen en butsen.
  • Vermijd het contact tussen uw sieraad en harde oppervlakken. Doe het niet aan boven een harde vloer.
  • Doe het sieraad af voordat u gaat sporten, huishoudelijk of ander ruw werk gaat doen en wanneer u gaat slapen of douchen.
  • Vermijd het contact tussen het sieraad en chemische middelen zoals parfum, schoonmaakmiddelen en middelen gevonden in zwembaden.
  • Vermijd het contact tussen uw parels en cosmetica. Hun mooie glans en kleur kunnen worden beschadigd door contact met make-up, haarlak en parfum.
  • Maak uw sieraden niet schoon met chemische middelen en poets ze niet met een harde doek.
  • Gebruik alleen lauw warm water, zonder chemische toevoegingen.
  • Het kan zijn dat parels en zilver verkleuren door normaal gebruik.
  • Zinzi is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het dragen van de sieraden of door verkeerd of oneigenlijk gebruik 

Wettelijke garantie
Op alle Zinzi producten is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen, wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De aangeboden garanties van Zinzi doen geen afbreuk aan de bedoelde wettelijke regel en deze kunnen naast de wet worden ingeroepen.

Klachten

Mocht u een klacht hebben over een artikel, onze website of onze service, neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar klantenservice@zinzi.nl.

Telefonisch zijn wij bereikbaar op (0031)10 - 238 08 03 (lokaal tarief) op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

U ontvangt van ons de instructies voor de klachtafhandeling en wij zullen, mits de klacht gegrond blijkt, zorg dragen voor een snelle en correcte oplossing. We proberen u binnen drie dagen te voorzien van een oplossing.

Mocht u er met ons niet uitkomen wat betreft de klacht, dan kunt u contact opnemen met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (Thuiswinkel.org). Via het consumentengedeelte op de website van Thuiswinkel.org kunt u een klachtenformulier invullen, hierop kunt u contact opnemen met de Thuiswinkelorganisatie. U kunt uw klacht ook kenbaar maken bij De Geschillencommissie via www.sgc.nl en of bij het "Online Dispute Resolution - http://ec.europa.eu/consumers/odr/"

Back to top