Op uw Zinzi sieraden ontvangt u garantie. Hierop zijn de volgende regels van toepassing:
Op zilveren sieraden zit 6 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft.
Op zilveren sieraden met een gouden vergulding zit 3 maanden garantie vanaf de datum waarop het sieraad is aangeschaft. De vergulde laag is een dunne laag van een micron 14 karaats goud, deze zal daarom met de tijd en door gebruik slijten. Onder deze laag zit echt zilver, u behoudt dus altijd uw zilveren Zinzi sieraad. Deze garantie dekt daarom alleen materiaal- en productiefouten.
Buiten de garantie valt:
- Breuk (tenzij het een aantoonbare productiefout is).
- Beschadiging door normale slijtage, onjuist gebruik (zoals laten vallen) of verkeerde behandeling.
- Verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak.
- Verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid.
- Bewerking door een andere partij dan Zinzi (bijvoorbeeld voor het op maat maken van een ring).
- Het verliezen van het sieraad
Om lang te kunnen genieten van uw Zinzi sieraad, is het belangrijk zorgvuldig met uw sieraad om te gaan. Zinzi sieraden worden zorgvuldig gemaakt van mooie materialen, maar het blijft een sieraad. Wees er dus altijd voorzichtig mee.
Belangrijke tips voor het juiste onderhoud van en gebruiksregels voor uw Zinzi sieraden:
- Bescherm uw sieraad tegen krassen en butsen.
- Vermijd het contact tussen uw sieraad en harde oppervlakken. Doe het niet aan boven een harde vloer.
- Doe het sieraad af voordat u gaat sporten, huishoudelijk of ander ruw werk gaat doen en wanneer u gaat slapen of douchen.
- Vermijd het contact tussen het sieraad en chemische middelen zoals parfum, schoonmaakmiddelen en middelen gevonden in zwembaden.
- Vermijd het contact tussen uw parels en cosmetica. Hun mooie glans en kleur kunnen worden beschadigd door contact met make-up, haarlak en parfum.
- Maak uw sieraden niet schoon met chemische middelen en poets ze niet met een harde doek.
- Gebruik alleen lauw warm water, zonder chemische toevoegingen.
- Het kan zijn dat parels en zilver verkleuren door normaal gebruik.
Waarschuwing
Een Zinzi sieraad is niet geschikt voor kinderen jonger dan 36 maanden vanwege de kleine onderdelen die verstikkingsgevaar opleveren. Een Zinzi sieraad is geen speelgoed, houd het dus uit de buurt van baby’s en kinderen!
Op uw Zinzi horloge ontvangt u garantie.
Zinzi geeft 24 maanden garantie op het uurwerk vanaf de datum waarop u het horloge heeft aangeschaft. Binnen deze garantietermijn zijn eventuele reparaties van het horloge kosteloos. Mocht het horloge niet meer gemaakt kunnen worden, dan krijgt u een nieuw exemplaar. De reparatiekosten zijn voor eigen rekening wanneer de schade is ontstaan door eigen toedoen. Wanneer u twijfelt of de schade binnen de garantievoorwaarden valt, dan kunt u contact opnemen met de Zinzi klantenservice via klantenservice@zinzi.nl.
Buiten de garantie valt:
- De batterij
- Glasschade
- Het horlogebandje
- De kroon/schroef
- De horlogekast
- De index (cijfers/wijzers)
Om lang te kunnen genieten van uw Zinzi horloge, is het belangrijk er zorgvuldig mee om te gaan. Zinzi horloges worden gemaakt van mooie materialen, maar wees er voorzichtig mee.
Op alle Zinzi producten is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen, wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De aangeboden garanties van Zinzi doen geen afbreuk aan de bedoelde wettelijke regel en deze kunnen naast de wet worden ingeroepen.
Mocht u een klacht hebben over een artikel, onze website of onze service, neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar klantenservice@zinzi.nl. Telefonisch zijn wij bereikbaar op 010 - 238 08 03 (lokaal tarief) of via WhatsApp via het telefoonnummer 085 000 4111 op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
U ontvangt van ons de instructies voor de klachtafhandeling en wij zullen, mits de klacht gegrond blijkt, zorg dragen voor een snelle en correcte oplossing. We proberen u binnen drie dagen te voorzien van een oplossing. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijgt u van ons een inhoudelijke reactie.
Mocht u er met ons niet uitkomen wat betreft de klacht, dan kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag of via www.sgc.nl. Of bij de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform "Online Dispute Resolution - http://ec.europa.eu/consumers/odr/"